Afvaltips, Tips om af te vallen!

Met deze afvaltips kun je afvallen zonder dieet. 16 afvaltips om gemakkelijk en snel toe te passen en je dagelijkse gewoonte van te maken. Dat helpt je eenvoudig afvallen zonder een dieet te moeten volgen.

Veel mensen kampen met overgewicht, maar vinden het moeilijk om af te vallen. Soms zijn slechts kleine aanpassingen in de levensstijl nodig om resultaat te behalen. Hierbij afvaltips die helpen om af te vallen. Het is natuurlijk niet mogelijk om alle afvaltips toe te passen in je levensstijl, maar het gebruik van enkele afvaltips kan al effect hebben.

15 Afvaltips om direct toe te passen!

    1. Drink thee en water. Water en thee bevatten beide geen calorieën en zorgen voor goede hydratatie van het lichaam. Daarnaast is groene thee goed voor de spijsvertering. Wanneer je alleen maar water en thee zonder suiker drinkt, zal dit helpen met afvallen.
    2. Eet kip of vis in plaats van vlees. De vetten in vis zijn gezonder ten opzichte van de vetten die in vlees zitten. Daarnaast is kip een stuk magerder dan vlees, dus het vervangen van vlees kan zorgen voor gewichtsafname.
    3. Drink geen alcohol. In alcoholische dranken zitten vaak veel suikers en bovendien bevat alcohol van zichzelf ook al suiker.




  1. Eet geen bewerkte voeding. In bewerkte voeding zijn vaak geen nuttige voedingsstoffen meer aanwezig en daarnaast bevat het vaak veel suiker. Je consumeert veel calorieën en geen goede voedingsstoffen, wat leidt tot een snel hongergevoel.
  2. Drink geen fruitsap. Wanneer fruit is verwerkt tot sap verliest het fruit gunstige voedingsstoffen zoals vezels. Door fruit te eten in plaats van fruitsap te drinken, krijg je een voller gevoel en bovendien consumeer je minder suiker.
  3. Vervang “witte” producten voor volkoren producten. Witte rijst, wit brood, pasta en witte suiker zijn bewerkte producten en bevatten alleen maar veel koolhydraten. Hierdoor krijgt de suikerspiegel een snelle stijging en belandt daarna in een dal. Wanneer je deze producten vervangt door ongeraffineerde varianten zoals volkoren producten en bruine suiker, is dit beter voor het lichaam en zal je minder snel honger krijgen.
  4. Eet veel groenten. In groenten zijn veel vitamines, vezels en mineralen aanwezig die het lichaam nodig heeft om gezond te blijven. Daarnaast bevat het weinig koolhydraten en vet.
  5. Drink zwarte koffie in plaats van cappuccino. Zwarte koffie bevat geen calorieën, maar wanneer hier melk en suiker aan wordt toegevoegd gaat het hoeveelheid vet, koolhydraten en suiker snel omhoog. Als je koffie wil drinken, kies dan voor simpele zwarte koffie zonder toevoegingen.
  6. Ontbijt met veel vezels en gezonde koolhydraten. Door in de ochtend bijvoorbeeld havermout of muesli te eten, krijgt het lichaam veel vezels, gezonde koolhydraten en eiwitten binnen. Hierdoor krijgt het lichaam energie om de dag te beginnen en krijg je de rest van de dag minder honger.
  7. Snack met noten. Tussendoor worden vaak snacks zoals koekjes en chocola gegeten. Deze producten zitten vol calorieën en suikers. Wanneer je deze vervangt door noten, kan je op een gezonde manier snacken. Noten bevatten gezonde vetten en geen suikers.
  8. Kies voor pittig eten. Door kruidig en pittig eten wordt de spijsvertering versneld en wordt er meer vet verbrand, waardoor je sneller afvalt.
  9. Let op dat je langzaam eet. Je hersenen krijgen pas na een tijdje het signaal door dat je verzadigd bent. Wanneer je snel eet, krijg je pas te laat door dat je al vol zit en eet je dus teveel.
  10. Koop alleen gezonde producten. Wanneer je alleen maar gezonde producten thuis hebt liggen, is het makkelijker om gezond te eten doordat de ongezonde producten simpelweg niet binnen handbereik zijn.
  11. Zorg voor genoeg slaap. Wanneer je te weinig slaapt, wordt je hormoonhuishouding verstoord en zo ook het hormoon dat zorgt voor een hongergevoel. Wanneer je onvoldoende slaapt, zal je meer honger krijgen.
  12. Beweeg. Zorg elke dag voor voldoende beweging, hierdoor verbrand je vet. Een minimale duur van 30 minuten beweging per dag wordt aangeraden. Dit kan inhouden dat je een stukje gaat wandelen, of dat je simpelweg de fiets pakt om boodschappen te gaan doen.

Meer dan Afvaltips!

Wil je meer en sneller resultaat dan met genoemde afvaltips? Dan moet je toch op dieet. Er zijn diverse diëten die je kunt volgen om de overtollige kilo’s kwijt te raken. Wanneer je succesvol een bepaald streefgewicht wilt bereiken, dan is het zeker aan te raden om een bepaald dieet te volgen.

Of je nu ondergewicht of overgewicht hebt, er is altijd wel een dieet te volgen dat prima aansluit bij jouw situatie. Je kunt hier diverse onderwerpen en afvaltips vinden die daarmee te maken hebben en die je kunnen helpen om je gewicht weer op een gezond peil te krijgen. Of het nu gaat om het volgen van een caloriearm dieet, afslankpillen, of het aanpassen van eetgewoonten. Hier vind je alles om op een verstandige en efficiënte wijze bezig te zijn met het kwijtraken van gewicht.

Afvaltip nummer 16!

Afvaltips Fitchef kookboekGa gezond koken! Wil je fitter worden maar heb je geen tijd om uit te zoeken wat gezond voor je is? Dan is dit wellicht iets voor jou! De recepten zitten vol eiwitten! Deze recepten zijn speciaal geselecteerd om jou weer gezond en fit te krijgen. Investeren in je gezondheid is investeren in jouw toekomst!

Koop hier het kookboek 105 Eiwitrijke recepten van FitChef!

   De Inhoud

  • Inleiding + praktische tips
  • Handige boodschappenlijst
  • Ontbijt (20)
  • Lunch (20)
  • Diner (20)
  • Snacks (15)
  • Smoothies (15)
  • Soepen (10)

* De recepten zitten boordevol eiwitten
* Het receptenboek is onderverdeeld in recepten met- en zonder koolhydraten
* Met de aanvullende tips boek jij sneller resultaat

 




Leave a Reply