Het 10 dagen dieet!

10 dagen dieetWil je snel afvallen en heb je geen zin om je hele eetpatroon voor de rest van je leven te moeten aanpassen? Wellicht biedt het 10 dagen dieet dan uitkomst. Je zult snel resultaat zien en hierdoor blijf je extra gemotiveerd. Het klinkt in ieder geval erg aantrekkelijk: verlies in 10 dagen 5 kilo. Het is een ideaal dieet als je even wil afvallen na de feestdagen of voordat je op vakantie gaat. Het is een bekende methode die vaak gebruikt wordt en vrij eenvoudig om te volgen.

Hoe werkt het 10 dagen dieet?

Het 10 dagen dieet bestaat uit 10 dagen lijnen. Je volgt een aantal richtlijnen die ervoor zorgen dat je afvalt. Na de 10 dagen lijnen kan je gewoon doorgaan met het dieet, zolang als je zelf wilt. Het dieet bestaat uit veel eiwitten, waardoor je snel verzadigd zult zijn en niet naar snacks zult grijpen. Je valt zoveel af doordat je minder calorieën tot je neemt dan bij je gewone eetpatroon. Door minder calorieën te eten verbrand je meer van je reserves. Met dit dieet eet je ongeveer 1100 calorieën per dag.



Welke regels moet je in acht nemen bij het 10 dagen dieet?

Om te beginnen moet je minimaal 2,5 liter vocht per dag drinken en het liefst water of kruidenthee. Alcohol mag niet. Koffie en thee mag wel, maar dan uiteraard zonder suiker. Je vervangt boter voor margarine en je moet vetvrij bakken. Je kan je vlees of vis ook grillen of koken. Je gebruikt geen sausjes en eet enkel mager vlees, zoals kip en rundvlees. Gebruik een dressing voor je salade op basis van azijn of olie. Zuivel mag wel, maar dan alleen de magere varianten. Je kunt online veel dagmenu’s vinden om een beter beeld te krijgen van de inhoud van dit dieet.

De voordelen van het 10 dagen dieet

Het 10 dagen dieet kent een aantal voordelen. Er zijn niet veel regels die je in acht moet nemen, waardoor het makkelijker vol te houden is dan andere diëten. De regels zijn ook niet extreem en je kunt gevarieerd blijven eten zoals je altijd al deed. Alle voedingsgroepen zijn namelijk onderdeel van dit dieet: vlees, groente, fruit en zuivel. Je zult geen honger ervaren tijdens dit dieet, iets wat de motivatie ook ten goede komt. Het eten in de menu’s die je online terugvindt zijn vrij eenvoudig om te bereiden.

De nadelen van het 10 dagen dieet

Zoals elk dieet kent ook dit dieet een aantal nadelen. Het is een tijdelijke oplossing, om op gewicht te blijven is het beter om je gehele eetpatroon en levensstijl te veranderen en dit dieet past hier dus niet bij. Zodra je weer normaal gaat eten is er namelijk de kans dat je al snel weer op je oude gewicht terug bent. Veel bewegen tijdens en na je 10 dagen dieet kan dit probleem echter wel verhelpen. Op de lange termijn is deze manier van eten overigens geen gezonde manier, omdat de inname van 1100 calorieën per dag te weinig is om gezond te leven.

 




Leave a Reply