Het Smoothie Dieet! Lekker en Compleet!

Smoothie dieetMensen denken bij smoothies vaak aan zoete drankjes gevuld met suikers, yoghurt en fruit. Dat is natuurlijk wel lekker maar niet zo gezond. Bij het smoothie dieet gaat het dus om gezonde groene smoothies gemaakt van een mix van verse fruit en bladgroente, in een verhouding van ongeveer 70% groente en 30% fruit.

De groene smoothies zijn voornamelijk bedoeld als vervanging van slechte etenswaren en snacks. In plaats van naar de koekjes of chips te grijpen is het dus de bedoeling jezelf aan te leren een groene smoothie te maken.

De voordelen van het Smoothie dieet!

Groene smoothies zitten vol met vezels, vitamines en mineralen. Ook zitten groene smoothies vol met antioxidanten, die bevorderen de bloedsomloop en verminderen stress. Daarnaast werken ze ook goed tegen slapeloosheid en bevorderen ze de stoelgang. Ten slotte ga je dankzij je verbeterde eetpatroon een verschil zien in je lichaamsgewicht doordat je meer vet verbrandt.

Als je van plan bent een smoothie dieet te volgen om af te vallen is het wel belangrijk op de calorieën te letten als je een smoothie bereidt. Maar daarnaast moet de smoothie ook genoeg voedingsstoffen bevatten om je lichaam te onderhouden. Daarvoor werken vezelrijke groentes en fruit het beste.



Hoe maak je een groene smoothie?

Het is ontzettend snel en gemakkelijk om een groente en fruit smoothie te maken. Het enige dat je nodig hebt is een mes, snijplank en blender. Zodra je de basics weet kan je daarmee constant blijven variëren. Het maken van een groene smoothie bestaat uit vijf stappen: eerst voeg je een vloeistof toe, vervolgens kies je een basis fruit, voeg je eventueel wat ander fruit toe voor de smaak, dan de groentes, en ten slotte alles te blenden.

Stap 1 & 2: vloeistoffen en het basisfruit

De vloeistof zorgt ervoor dat alle ingrediënten goed gemixt worden. Let op dat sterkere blender meer vloeistof nodig hebben sinds zij de groente en fruit fijner snijden. Water is de meest gebruikte en simpele vloeistof in smoothies, maar ook cocosnoot water, vruchtensap, of melk, kan gebruikt worden. Het basis fruit zorgt voor de romige structuur van de smoothie. Voor de beste structuur kan je het beste fruit zoals banaan, mango, perzik, peer of appel gebruiken. Waterrijke vruchten zoals sinaasappel of watermeloen kan je beter vermijden.

Stap 3, 4 & 5: smaak, groente, en mixen

Het toevoegen van ander fruit om de smoothie extra lekker te maken is altijd een goed idee. Het voordeel hiervan is dat er niet veel limitaties zijn: je kunt elk fruit wel gebruiken, zolang je het maar met mate doet. Ook kan je experimenteren met andere smaakstoffen zoals vanille of kaneel.

Groente is het essentiële onderdeel van een groene smoothie, in de groentes bevinden zich namelijk alle gezonde bouwstenen. Ook qua groentes ben je helemaal vrij om te kiezen welke je wilt toevoegen. Wees niet bang voor de smaak, sinds het fruit en de eventuele extra smaakstoffen de smaak van de groente zal maskeren.

Hoe je de smoothie gaat blenden ligt natuurlijk geheel aan jouw blender. Wel is het belangrijk te onthouden grotere stukken eerst kleiner te snijden, en de smoothie niet langer dan één minuut te blenden, anders kunnen er voedingsstoffen verloren gaan.

Download Nu Tijdelijk Gratis Het SmoothieRapport

En Ontdek Alles Wat Je Moet Weten Over Smoothies!

Wil jij alles weten over Smoothies?

Ontvang Gratis Het SmoothieRapport Met Alles Wat Je Moet Weten Over Smoothies (inclusief recepten)!





 




Leave a Reply