Het VetVrij dieet

Vetvrij dieetDe naam zegt het eigenlijk al, het vetvrij dieet draait vooral om het minder eten van vet, al stop je niet helemaal met het eten van vetten. Een vetvrij dieet bestaat uit een vastgesteld voedingsschema dat je volgt tijdens een vast aantal dagen. Het vetvrije dieet duurt niet lang, je volgt het in drie weken. Dit dieet belooft snel en groot resultaat, tien tot vijftien kilo in drie weken als het schema goed gevolgd wordt. Hieronder vind je een uitgebreide beschrijving van een vetvrij dieet en een lijst met voor- en nadelen.

Ontdek In Deze Video Het Geheim Om Blijvend Vet Te Verbranden! Een blijvend vetvrij dieet!

Vetverbrandgeheimen video

Klik hier of op de video om de video te starten! en ontdek de kracht van een vetvrij dieet!

Hoe werkt het vetvrij dieet?

Het vetvrije dieet bestaat dus uit een vastgesteld voedingsschema. Dit schema bestaat uit drie maaltijden per dag. Bij dit dieet is het dus niet de bedoeling dat er tussendoortjes worden gegeten. Thee, koffie en water mag je onbeperkt drinken en het is bij dit dieet belangrijk om voldoende vocht binnen te krijgen. In de ochtend eet je een stuk fruit en een (geroosterde) boterham zonder beleg. ’s Middags doe je hetzelfde maar pak je twee boterhammen en daarbij een ei en yoghurt. Het avondmaal bestaat uit groenten (bijvoorbeeld sla), eieren of een klein stuk mager vlees, yoghurt en twee sneeën brood. Wel wordt hier elke dag binnen gevarieerd.

Voordelen van een vetvrij dieet

Het vetvrije dieet heeft zo zijn voor- en nadelen. Het is belangrijk om deze tegen elkaar af te wegen voordat je voor dit dieet kiest. Zo weet je zeker of het bij je past. Het voordeel van het vetvrije dieet is dat het maar drie weken duurt. Dit maakt dat het makkelijker vol te houden is. In die drie weken kan je bovendien veel gewicht kwijt raken, tot wel vijftien kilo. Het is daarnaast een dieet volgens een vast voedingsschema, wat betekent dat je zelf niets meer hoeft uit te zoeken en gewoon het schema kunt volgen.

Nadelen van een vetvrij dieet

Een nadeel van het vetvrije dieet is wel dat het voedingsschema streng gevolgd moet worden, anders kom je niet tot zulke goede resultaten. Het dieet is bovendien niet erg gevarieerd, zo eet je veel brood, eieren en yoghurt. Daarnaast is er geen ruimte voor tussendoortjes en moet je je houden aan drie maaltijden per dag. Je valt met het dieet snel veel kilo’s af, maar dit betekent dat die er ook makkelijk weer aan zitten als je niet gezond verder leeft na het dieet. Bovendien is er wel kritiek op het dieet. Zo zou uit onderzoeken gebleken zijn dat vetvrij eten niet per se gezonder is en je niet slanker maakt.

Hoe vaak mag je een vetvrij dieet volgen?

Het vetvrije dieet duurt dus maximaal drie weken. Dat is erg kort, maar het leidt wel tot veel resultaat. Als je klaar bent met het vetvrije dieet mag je na drie weken ‘rusten’, dus gewoon gezond eten volgens je eigen patroon, weer drie weken het vetvrije dieet volgen. Je mag dit alleen niet eindeloos blijven doen, op een gegeven moment moet je door blijven gaan met je eigen gezonde eetpatroon.




Leave a Reply