Het Wasbord dieet!

wasbord dieetHet wasbord dieet is niet zomaar een dieet voor mensen die een paar kilo af willen vallen. Dit dieet kies je omdat je extra spiermassa wil creëren, omdat je een wasbordje wil dus. Het wasbord dieet is erop ingesteld om die sixpack voor jou haalbaar te maken.

En dat niet alleen, met dit dieet zou je volgens de bedenkers binnen zes weken een strakke buik moeten kunnen hebben. Bij dit dieet draait het niet alleen om eten, maar is sporten ook een belangrijk onderdeel van het dieet. Dat wasbordje krijg je natuurlijk niet zomaar.

Wat is het wasbord dieet

Het wasbord dieet is een creatie van de hoofdredacteur van de Amerikaans editie van het tijdschrift Men’s Health en Women’s health. Hij schreef het boek samen schrijver voor Men’s health Ted Spiker. Ze beloven met dit boek een strakkere buik voor iedereen in zes weken.

Met dit dieet hoef je jezelf niet te gaan uithongeren. Je eet zelfs zes keer per dag in plaats van drie keer. Met dit dieet ga je gezonder en bewuster eten. Door dit aan te vullen met sport is het volgens de makers mogelijk om binnen zes weken een strakke buik te hebben.



Voeding in het wasbord dieet

Het wasbord dieet draait om twee dingen: voeding en beweging. Je eet met dit dieet zes keer per dag. Je eet op vooraf vastgestelde tijdstippen, op die manier zou je stofwisseling optimaal moeten werken en sla je dus minder vet op. Bovendien heb je op deze manier de hele dag voldoende energie. Het boek noemt twaalf voedingsmiddelen waarvan je er minstens één in elke in elke maaltijd moet proberen te verwerken. Dit zijn onder andere amandelen, bonen, havermout, pindakaas, kip en eieren. Daarnaast drink je veel shakes met wei-poeder.

Sport in het wasbord dieet

Bij het wasbord dieet is niet alleen voeding belangrijk. Om een platte, gespierde buik te krijgen zul je namelijk ook moeten sporten. Het is de bedoeling dat je vijf keer per week sport. Drie keer daarvan ga je fitnessen, dan doe je cardiotraining waarbij je onder meer rug en schouders traint.

Daarnaast doe je twee keer per week aan krachttraining. Hierdoor bouw je meer spiermassa op en verbrand je dus ook vet. Met het wasbord dieet moet je dus ook i de sportschool flink aan de slag.

Voor- en nadelen van het wasbord dieet

Het wasbord is een intens dieet dat draait om sport en voeding. Een voordeel is dat je met dit dieet helemaal niet minder hoeft te gaan eten. Je eet juist zes keer per dag en je kiest bewust gezonde voeding die in het boek staat. Daarnaast leidt dit boek als je je er aan houdt tot resultaat in zes weken. Bovendien staat alle informatie verzamelt in een boek en hoef je verder niets aan te schaffen. Een nadeel is wel dat het wasbord dieet veel commitment vergt van je. Je moet meerdere keren per week gaan sporten en eten volgens het dieet. Geen dieet voor mensen die makkelijk een paar kilo willen kwijtraken dus.

 




Leave a Reply