South beach dieet

South beach dieet helpt je aan een goed figuurHet South Beach dieet is afkomstig uit Amerika en ontwikkeld door de Amerikaanse cardioloog Arthur Agatston. Agatson heeft dit dieet speciaal ontwikkeld voor zijn patiƫnten.

Het dieet is heel bekend geworden nadat enkele bekende sterren in de wereld brachten dat ze waren afgevallen met het South Beach dieet. Eigenlijk is het South Beach dieet de Sonja Bakker dieet van Amerika qua hype.

Wat is het South Beach dieet?

Het South Beach dieet is eigenlijk een eiwitdieet net als het Atkins dieet, Dr.Frank dieet en het Slanker Leven Plan van Vitadis. Het dieet heeft als visie om slechte koolhydraten en slechte vetten te vermijden. Dit heeft te maken met de hoge glykemische belasting wat de slechte koolhydraten oftewel snelle koolhydraten veroorzaken. Qua slechte vetten gaat het vooral om de transvetten die vermeden moeten worden.

Fases in het South beach dieet

Het South Beach dieet bestaat uit 3 verschillende fases.

Fase 1: De eerste twee weken moeten slechte koolhydraten vermeden worden. Slechte koolhydraten zitten in producten zoals frisdrank, snoep, koek en andere producten met veel suiker. Ook zijn zuivelproducten, aardappelen, fruit en granen niet toegestaan de eerste twee weken. Je zal je voeding dan vooral uit vis, kip, groenten, ei en noten moeten halen.

Fase 2: In deze fase mag je weer producten met veel koolhydraten nuttigen. Wel is het belangrijk om te weten dat het gaat om de langzame koolhydraten dit zit in producten zoals volkorenbrood, aardappels, linzen, bonen en noten.

Fase 3: Dit is het einde van het dieet hierbij moet je zelf goed aan voelen hoeveel koolhydraten jij nodig heb om op een gezond gewicht te blijven.

Voordelen van het South Beach dieet

Over het algemeen zijn de ervaringen over de moeilijkheid en het resultaat op de korte termijn positief. Tijdens het dieet krijg je geen hongergevoel en je zal geleidelijk ook gaan afvallen wel val je minder snel af dan het South Beach dieet beweerd.

Nadelen van het South Beach dieet

Ook al is het South Beach dieet qua gezondheid veel beter dan een crash dieet of cambridge dieet toch zitten er mankementen aan. Dit heeft te maken met de fases daardoor moet je steeds van voedingspatroon veranderen terwijl het beter is om een een dieet te volgen met een vast voedingspatroon waarbij je niet na 2 week moet veranderen.

Gezondere alternatieven?

Het is duidelijk dat je zal gaan afvallen met het South Beach dieet en dat het ook zeker niet de slechtste dieet qua gezondheid is. Toch is er een dieet waarbij je sneller zal gaan afvallen en ook nog eens minder nadelen heeft voor je lichaam. Kijk maar eens wat FitChef je te bieden heeft.

105 eiwitrijke recepten van fitchefof bekijk eerst de video




Leave a Reply