Gezond uit eten: 12 tips om calorieën te beperken

De meeste mensen eten zo veel tijdens feestjes dat ze niet eens meer kunnen zeggen hoeveel ze hebben gegeten.  Uit onderzoek blijkt dat veel mensen meer dan 2000 calorieën overbodig voedsel eten tijdens zo’n avond.

Hier geven wij alvast enkele tips om u voor te bereiden op jouw volgend feestje.

  1. Drink geen alcohol.
  2. Stop u niet vol met brood terwijl u op het hoofdgerecht wacht.
  3. Sla uw lunch niet over omdat u weet dat u ’s avonds uit eten gaat.  Anders komt u uitgehongerd aan tafel en is de kans groot dat u te veel gaat eten.
  4. Drink veel water voor, tijdens en na het feest.
  5. Als u van deegwaren houdt, bestel dan iets met een tomatensaus in plaats van met veel kaas en room. Neem sorbetijs in plaats van een zwaar toetje.
  6. Eet zeevruchten, vis en schaaldieren in plaats van vlees.
  7. Neem een kopje cafeïnevrije koffie als nagerecht in plaats van een Dame Blanche.  Het is warm en romig en het vult.
  8. Eet voordat u naar een feestje gaat wat fruit of een broodje jam, zodat u niet meteen honger hebt als u aankomt. Blijf weg bij de bar.  Alcoholische dranken hebben geen enkele voedingswaarde en kunnen ervoor zorgen dat u toch hapjes gaat eten die u eigenlijk wilt vermijden.
  9. Eet niets dat gefrituurd of gebakken is.  Gegrilleerd of geroosterd eten is het beste.
  10. Eet de groenten van uw voorgerecht het eerst, om uw maag een bodem te geven.
  11. Krijgt u in een restaurant erg veel opgeschept, besluit dan meteen slechts de helft op te eten.
  12. Vraag in restaurants altijd om sauzen, jus, boter en dressings apart te serveren, zodat u precies weet wat u ervan binnenkrijgt.



One Response to “Gezond uit eten: 12 tips om calorieën te beperken”

  1. Julia schreef:

    Ik zou persoonlijk bij punt # 4 “Drink veel water voor, tijdens en na het feest” liever mineraalwater drinken.
    Dat is mij voor mij de beste alternatief.

    Hmm, ontwerp van uw site is erg cool. i love it.

    Julia

Leave a Reply